You can swipe
to see next case

Ok, thank you
  • Biotech selskab placeret nord for polarcirklen får navn, visuel ID og hjemmeside

    Et lovende Biotech startup, med 20 mill i ryggen, henvendte sig ultimo 2013 for at få hjælp til navn, logo, identitet og hjemmeside. Hovedsæde og laboratorie skulle placeres nord for polarcirklen i den norske universitetsby og biotech hub; Tromsø, på kanten af Barentshavet. Her sikrer mødet mellem det kolde smeltevand og den varme golfstrøm et rigt biologisk liv. Forretningsidéen var at udvikle industrielle

    enzymløsninger der opgraderer biologisk affald – fx fjer – til værdifuldt protein. Både den danske stifter og den Norske investor var levende interesseret i vikingetiden. I foråret 2015 efter to år med vind i sejlene og etablering af hovedsæde, laboratorie samt udviklingsafdeling i København, trak investor til alles forbløffelse bremsen.

     

     

     

     

     

  • Redesign af webshops for en af Danmarks største retailkæder

    Det lille superdygtige og hastigt voksende designbureau AM stod for redesign af Coop.dks logo samt udvikling og implementering af coop.dks nye strategi. En strategi der redefinerede hele coop.dks forretningsmodel ved at gå fra få varer i mange kategorier til at blive en mindre familie med syv specialbutikker. Am lavede logoer, identitet og offline materiale til de nye butikker

    men manglede på det tidspunkt den digitale kompetance og bad mig hjæpe dem. Jeg stod for design og hele logikken i produkpræsentationen (IA) i tæt samarbejde med coop.dk og AM.

    Coop.dk vandt i maj 2015 den prestigefyldte E-handelspris for bedste webbutik.

     

     

     

  • “Vi er ikke patienter”

    Steno diabetes center operer inden for tre primære områder. Livs(kvalitets)forlængende patientbehandling på deres klinik. Efteruddannelse af sundhedspersonale samt diabetesforskning på deres forskningscenter. 

    Et vigtigt værktøj til vidensdeling og kommunikation til patienter, sundhedspersonale og forskere er selvfølgelig deres hjemmeside. Den var imidlertidig sandet grundigt til og fremstod rodet og utidssvarende. 

    Interfazes (nu Advice) og jeg fik opgaven i fællesskab med Netcompany (udvikling og implementering)

    For at forstå de tre målgrupper og afdække deres behov, afholdt vi fokusgrupper med hver gruppe, interviewede udvalgte Steno medarbejdere og afholdt en række workshops hvor vi skitserede brugerflows sammen med brugerne.

    Vi lærte, selvfølgelig, meget om diabetes og at de tre målgrupper har meget forskellige behov.

    Om “patienterne” fandt vi ud af at de ikke føler sig som patienter, men som almindelige mennesker der tilfældigvis har diabetes.

    De vil gerne mødes med optimisme, energi og mod på livet – ikke ynk og sygeliggørelse. Og så vil de gerne have adgang til egne informationer og handlingsplaner.

     

     

     

     

     

  • Det danske udenrigsministerie får responsivt design og grafisk opstramning af deres intranet

    Der var et vist pres på intranettets webteam fra brugerne, der ønskede en løsning der kunne tilgås pa alle devices. For mange af udenrigsministeriets medarbejdere er det en vigtig del af deres arbejde at være fuldt opdateret på sidste nyt fra verdens brændpunkter og kende udenrigsministeriets holdning til samme. Intranettet er altså en vigtig og brugt kilde til information. Det er klart at en

    mobilvenlig løsning i deres tilfælde giver stor værdi. Interfazes (nu Advice) stod for IA og behovsafdækning. Delegate stod for udvikling og implementering. Jeg lavede design og responsiv løsning i samarbejde med ovennævnte samt UMs webteam. Så bliver det ikke bedre.

     

     

     

     

     

  • Komplet gentænkning af corporate site, landesite og produkt præsentation

    User experience konsulenthuset Interfazes (nu fusioneret med Advice) har igennem mange år hjulpet Danfoss med deres online løsninger. Og jeg har i mange år hjulpet Interfazes med designleverancer. Da Danfoss ønskede en komplet nytænkning af deres online kanaler blev vi hyret til opgaven.
    Danfoss ønskede at alle landesider, datterselskaber, produktsider og kampagnesider skulle kunne tilgås fra alle sider – med meget få klik.

    Det var en udfordrende og visionær opgave som blev udviklet i tæt samarbejde med Danfoss og (desværre) i mindre tæt samarbejde med deres amerikanske IT/CMS leverandør.
    I forbindelse med en efterfølgende global Danfoss kampagne blev hele universet meget rødt. En svær farve i store mængder – online.

     

     

     

     

  • Nordens største personlige assistance firma får gennemtænkt sagsbehandlingssystem

    SOS International ejes af 24 nordiske forsikringsselskaber og er markedsledende indenfor personlig assistance til nordiske kunder. De hjælper alt fra expats der er fanget i naturkatastrofer, turister der brækker ryggen i thailand til familien der får motorstop på ferien i Europa – eller i Danmark for den sags skyld. Bare for at nævne nogle få eksempler.
    Til at håndtere alle disse sager, der ofte strækker sig over mange dage og involverer mange forskellige sagsbehandlere og lokale underleverandører, benytter SOS International et sagsbehandlingssystem.
    Det var knopskudt gennem årene og blevet så kompliceret at det både tog lang tid at blive superbruger og lang tid at vedligeholde.
    Da en stor del af personalet samtidig er sæsonbaseret – fx studerende i deres sommerferie – var der en god business case i at få et nyt system.

    SOS International hyrede mig til at kortlægge behov og udarbejde en klikbar prototype, der skulle fungere som kravspec og som værktøj til at sælge og verificere indhold og logik internt.

    Gennem 6 mdr. lavede jeg desktop research og skitserede brugerscenarier i samarbejde med forskellige brugergrupper.

    Mellem vores workshops samlede og viderebearbejdede jeg skitserne til en klikbar semidesignet prototype, der voksede fra workshop til workshop.

    Med mellemrum blev prototypen præsenteret for udvalgte afdelinger og ledelsesgruppen. Som oftest til stående applaus.

    Det siger selvfølgelig noget om mine evner, men det siger i højere grad noget om værdien af at involvere slutbrugeren i produktudvikling og præsentere resultatet i et format, der er umiddelbart forståeligt for alle uanset baggrund.

    Et fagligt meget tilfredsstillende projekt, der kun lykkedes fordi SOS International havde modet til at gå den vej, og i øvrigt stillede med den sejeste IT projektleder jeg til dato har samarbejdet med – tak for det Hanne :).

     

     

     

     

  • UX og design af Novozymes “webshop”

    2008. Jo, den er god nok. Man kan shoppe enzymeronline hvis man har adgang til Novozymes Customer Center. Her findes selvfølgelig også alle mulige smarte værktøjer og produktinfo, så man kan holde styr på sine indkøb.

    Der var skrappe krav til brug af farver og former. Det holder bare ikke med det skandinaviske grå og strømlinede, når man er en global spiller, mente deres brasilianske marketingsansvarlige. Og det vil jeg give hende ret i. Løsningen blev skabt i et tæt samarbejde med Novozymes, Userminds og Netcompany

     

  • Tør kost på en spiselig måde

    Penge- og Pensionspanelet blev i 2008 nedsat af Økonomi- og erhvervsministeriet med det formål at fremme forbrugernes interesse for og viden om finansielle produkter og ydelser.

    Intentionen er på langt sigt at lave en portalagtig løsning med masser af e-learning, konkurrencer og spil. Første hug handlede dog primært om at blive præsenteret på nettet og få logo og en visuel identitet. Det stod jeg for via mit engagemnet med Advice Digital.

     

     

     

     

     

  • Microsoft og EEA i partnerskab for miljøet

    2008. Portalen Eye on Earth forener videnskabelig information om miljøet med brugernes egne observationer. I fase 1 indeholder portalen information om badevandskvaliteten i Europa, men planen er at udvide det til alle miljømæssige områder globalt.

    EEA (The European Environment Agency) og Microsoft har indgået en 5 årig aftale, hvor Microsoft leverer den tekniske del af løsningen (Virtuel Earth) og EEA de videnskabelige data. Jeg stod for usability og design af brugergrænsefladen.

     

     

  • Image and product campaign

    2007. Alongside the introduction af a series of new bank account types with no daily fees and enhanced consultancy Danske Bank wanted to launch a combined image and product campaign.

    I was hired by Framfab to art direct the online part of the campaign. The concept ‘Mix the best of two worlds’ was developed in cooperation with &Co and Sepia. The basic idea of the films is to mix classical music with modern sound, the online execution was more about product benefits and conversion. After one month of campaigning customers had to wait three weeks to get a new account.

     

     

    Presentation of the “Mix Your Own Sound Mix” competition

     

     

    View the Commercial Harp/Human Beatbox

     

     

  • Online univers “inject the Arla Spirit”

    2007. Det kan være en stor mundfuld for nye medarbejdere at få greb om en virksomhed med 20.000 ansatte og kolleger, der spænder fra mekanikere over mejeriarbejdere til biokemikere og trendforskere. Arla Foods ønskede at udvikle et online introduktionsforløb, der kunne “inject the Arla Spirit”, illustrere de forskellige roller samt Arla Foods placering i samfundet.

    I samarbejde med Userminds og et team fra Arla Foods byggede vi løsningen op som et visuelt univers med en flad struktur, der serverer informationerne i passende doser. Resultatet blev en enkel, appetitlig og overskuelig løsning.

     

     

     

  • Struktur og design af intranet og indkøbsportal til 20.000 ansatte

    2007. Som så mange andre virksomheder før dem, stod Arla Foods med en intranetløsning, der var vokset i mange retninger, så struktur navigering og design mere oplevedes som en barriere end en hjælp. De ønskede desuden at integrere en fælles indkøbsportal for at strømline alle indkøb.

    Userminds hjalp med analyser og struktur, jeg stod for UX-design og design. Jeg valgte at tage udgangspunkt i de farver der repræsenterer alt det, der skal til for at skabe mælk af høj kvalitet.
     

     

  • Danmarks første rene internetbank

    Med over 50.000 deltagere i ECCO Walkathon fordelt på 5 lande er informationsbehovet stort op til afviklingen. Hjemmesiden skal give denne information på en enkel og overskuelig måde og samtidig håndtere online køb af billetter, T-shirts mv.

    Visuelt valgte jeg at bygge sitet op omkring livebilleder, så brugeren umiddelbart kan se hvad det handler om. Struktur og navigering er holdt helt simpelt, så alle kan være med.

    Skabt i samarbejde med & Støttrup og Arensbak

     

     

  • Online kortterminal til butikspersonale

    2005. Hvordan ser en virtuel kortterminal ud fra Danmarks førende leverandør af betalingssystemer? Proffesionel og lækker lød briefen fra DIBS.

     

     

  • IA og redesign af administrationssystem til DIBS kunder

    Året er 2004. Der følger et supertjekket administrationssystem med, når man køber et af DIBS betalingssystemer. Her kan man alt, fra at følge den enkelte betaling, til at se en time for time statistik over handlen i ens forretning.

    Jeg gennemarbejdede navigering, brugerforløb og tabeller, så brugergrænsefladen blev mere intuitiv, og redesignede de grafiske elementer så de matchede DIBS hjemmeside.

     

     

  • Navn, logo, ID og hjemmeside

    Vi skriver 2001. To tøser hoppede af trædemøllen og startede deres eget usabilityfirma i. De var velforberedte, tjekkede og ret anderledes end deres marineblå og grå konkurrenter.

    Det blev udgangspunktet for deres navn, logo, identitet og hjemmeside. Mange år senere fusionerede de med Advice Digital og senere med Advice. Men det er en anden historie …

     

     

     

     

  • Portal til forældre til børn der tisser i sengen

    2001. Ferring producerer det hormon, som over 50% af sengevædere mangler, og ønskede derfor at lave en portal målrettet til forældrene. Portalen skulle afdramatisere og afmystifisere det problem, der ofte påvirker hele familien. Designet skulle tage udgangspunkt i en kampagne, med håndtegnede skitser.

    Jeg valgte et natfarve univers, med et simpelt design, som formmæssigt spillede på papirklip, for at signalere at det var et site for mennesker lavet af mennesker.

     

     

     

  • Danmarks første rene internetbank

    Året er 2000. To tidligere bankmænd ville lave en bank, der var helt anderledes end traditionelle banker. Det skulle være en ren internetbank, og produktsortimentet skulle være ultrasimpelt. Kun en lønkonto og en kreditkonto. Og ingen gebyrer! Det var vildt i 2000.

    Som ADer hos AHEAD/Valtech, var jeg med til at finde på navnet Basisbank og bygge design og struktur op omkring payoffet:

    “Sådan har du aldrig fået bank før”.

    Kampagnen og hjemmesiden (og produktet ;-)) var så stor en succes, at Basisbank fik over 20.000 kunder i løbet af de første måneder. Og hjemmesiden blev kåret til Danmarks bedste bankhjemmeside i Børsens nyhedsmagasin.

     

     

Danmarks første rene internetbank

Med over 50.000 deltagere i ECCO Walkathon fordelt på 5 lande er informationsbehovet stort op til afviklingen. Hjemmesiden skal give denne information på en enkel og overskuelig måde og samtidig håndtere online køb af billetter, T-shirts mv.

Visuelt valgte jeg at bygge sitet op omkring livebilleder, så brugeren umiddelbart kan se hvad det handler om. Struktur og navigering er holdt helt simpelt, så alle kan være med.

Skabt i samarbejde med & Støttrup og Arensbak